A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Гладківський старостинський округ
Голопристанської міської ради

Голопристанський місцевий центр з надання безоплатно вторинної правової допомоги інформує про те як повернути гроші за товар.

Дата: 14.01.2021 16:06
Кількість переглядів: 207

Голопристанський місцевий центр з надання безоплатно вторинної правової допомоги інформує про те як повернути гроші за товар.

Ви купили товар, але він не підійшов за розміром, кольором або виявився неякісним. Ви маєте право повернути свої гроші. Ми розповімо, як правильно це зробити і як уникнути зайвих проблем з поверненням покупок. Питання, пов'язані з поверненням товару, регламентують кілька законів. Основний – закон «Про захист прав споживачів». Юристи вважають його досить ефективним.

  1. Як повернути гроші за неякісний товар

Приклад: Світлана купила в супермаркеті «Сільпо» молоко. Відкривши вдома пакет, вона зрозуміла, що молоко несвіже. Зателефонувала на гарячу лінію цієї торговельної мережі. Її попросили підійти з товаром і чеком в магазин. Гроші їй повернули відразу без питань, зауваживши, що можна було відразу підійти до магазину і не телефонувати на гарячу лінію.

Покупець в цьому випадку діяла правильно. Можна спочатку звернутися до адміністратора магазину. Якщо на місці вирішити питання з поверненням грошей не вдалося, потрібно дзвонити на гарячу лінію торговельної мережі.

Навіть якщо чека немає, варто попередити магазин про небезпеку, щоб він перевірив ще раз про всяк випадок партію. Раптом вона вся бракована». Торговельні мережі, за зазвичай реагують миттєво. Також можна написати на електронну пошту або зателефонувати виробнику – його контакти вказані на упаковці. Компанії, що дбають про репутацію, відразу йдуть на контакт і намагаються вирішити ситуацію.

Чому тоді споживачі часто не відстоюють свої права? «Вони думають: «Мені потрібно бігти в магазин, а я купив товар за 25 грн. А зараз 10 вечора, я втомився». А потрібно просто зробити дзвінки на гарячу лінію магазину і на виробника. Це найпростіші поради.

Такий алгоритм спрацьовує, якщо купувати товар у відомих торговельних мережах. Але в Україні є безліч невеликих магазинів, які не видають чеки або товарні накладні. І ризик купити у них продукцію сумнівної якості значно вищий, ніж у відомих торгових точках. Без документа про покупку гроші вам, звісно, ніхто не поверне. Але навіть отоварюючись в таких магазинах, можна знизити ризик покупки неякісних товарів.

Потрібно обирати товари відомих виробників, які встигли зробити собі ім'я на українському ринку. На упаковці товару обов'язково повинна бути дата виробництва, термін придатності, дані про товар і виробника. Варто звертати увагу на ціну – вона не повинна бути істотно нижчою від аналогів на ринку, інакше є «шанс» купити контрафакт.

Якщо продавець відмовляється повертати гроші за неякісний товар, потрібно звертатися до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів – Держпродспоживслужби. Там допоможуть скласти заявку і приймуть її на розгляд. Але, знову-таки, тільки при наявності чека або товарної накладної. І потрібно набратися терпіння. Розглядати її можуть довго – протягом кількох місяців.

Другий варіант – звернутися до суду. На це, як правило, наважуються ті покупці, які хочуть, скоріше, моральної, ніж фінансової компенсації. Адже питання в цьому випадку буде вирішуватися як мінімум півроку. Судовий збір, якщо справа стосується захисту прав споживача, не стягується.

2.   Як повернути гроші за якісний товар

З поверненням якісних товарів є деякі нюанси.

1.   Є перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), передбачений постановою Кабміну №172. До нього входять продукти, ліки, предмети гігієни, парфумерія, ювелірні вироби, натільна і постільна білизна та ін.

2.   Потрібно зберегти касовий або товарний чек. Якщо чек не зберігся, можна підійти в магазин і написати заяву на отримання копії чека. Магазини повинні зберігати інформацію з касових апаратів протягом трьох років.

3.   Товар можна повернути протягом 14 днів після дня покупки.

Це можливо в тому випадку, якщо товар не був у використанні і збережена упаковка.

4. Якщо ціна товару на день повернення змінилася, покупцеві виплачується сума, заплачена в день покупки.

5.   Гроші повертають тим же способом, яким було зроблено відплата: на картку або готівкою.

6.   Гроші повертаються в день звернення до продавця або в більш пізній термін, але не пізніше семи днів.

Якщо продавець відмовився повернути гроші, можна звернутися до Держпродспоживслужби або суду.

 

3.   Як повернути гроші за товар, куплений в інтернеті

Щоб мати можливість повернути куплений онлайн товар, покупець повинен звернути увагу на такі моменти:

•    замовляти товари на відомих інтернет-майданчиках, які працюють не один рік;

•    звертати увагу на відгуки покупців, якщо їх зовсім немає – краще не ризикувати;

•    якщо інтернет-магазин незнайомий, перевірити назву юридичної особи-власника і адресу складу.

Рекомендуємо перед онлайн-покупкою дзвонити в магазин і дізнаватися про самовивіз. Якщо складу або точки самовивозу немає, а на сайті можна знайти тільки юридичну адресу (і тим більше, якщо навіть її немає), то від покупки краще утриматися.

•    здійснювати оплату тільки після отримання та огляду товару на пошті або з кур'єрською доставкою. Якщо він вам не підходить, можна його не оплачувати. Витрати на пересилання в обидва кінці в цьому випадку стягуються з продавця;

•    вимагати чек або товарну накладну і гарантійний талон;

•    враховувати, що є низка обставин, коли товари, куплені через інтернет, не можна повернути (ч. 5 ст. 13 закону про захист прав споживачів). Наприклад, лотереї, доставка періодики, або товари, ціна на які залежить від котирувань на фінансовому ринку.

Якщо товар не підійшов, але ви за нього вже заплатили, потрібно звернутися в інтернет-магазин. Протягом 30 днів продавець повинен повернути гроші і за товар, і за його пересилання (ч. 4 ст. 12 Закону «Про захист прав споживачів»).

 

4.   Як повернути гроші за товар, куплений в кредит.

Процес повернення товару, купленого в кредит, складніший. Тут задіяні три сторони – продавець, покупець і банк. Крім закону про захист прав споживача, він також регламентується і законом «Про споживче кредитування». У цьому випадку покупцеві доведеться розірвати два договори: про купівлю-продаж товару і про споживчий кредит.

Покупець може протягом 14 днів з моменту підписання кредитного договору відмовитися від нього без пояснення причин. У цьому випадку він не зобов'язаний сплачувати пеню або штраф. Навіть якщо банк прописує в договорі пункт, який цьому суперечить, він незаконний. Умова договору про споживчий кредит, що передбачає внесення споживачем будь-якої плати у разі дострокового повернення споживчого кредиту, нікчемна.

Алгоритм повернення купленого в кредит товару буде таким:

•    Спочатку потрібно ознайомитися з процедурою повернення грошей у разі відмови від    кредиту, прописаної в тексті кредитного договору.

•    Звернутися в магазин з паспортом, кредитним договором, чеком і товаром і написати заяву про бажання повернути товар.

•    Прийнявши товар, магазин видає покупцеві акт про його повернення і пересилає гроші за нього назад банку.

•    Після цього потрібно звернутися в банк з актом про повернення товару, паспортом і кредитною угодою для її дострокового розірвання. При цьому позичальник повинен сплатити відсотки, що набігли за час користування кредитом.

Оплата за кредитом і відсотки повинні бути повернуті банку протягом семи днів з дати написання заяви про повернення товару (ч. 3 ст. 15 Закону «Про споживче кредитування»).

 

Висновки

•    Купуйте товари в тих торгових точках, які видають чеки або товарні накладні, і обирайте продукцію відомих компаній.

•    Якщо товар не підходить за якістю або іншими параметрами, займайте активну позицію в питанні його повернення або обміну. При цьому пам'ятайте про такі моменти:

•    У разі купівлі неякісного товару дзвоніть на гарячі лінії магазину і виробника продукції. Часто проблему вдається вирішити на цьому етапі.

•    При відмові магазину повернути гроші за неякісний товар пишіть скаргу в Держпродспоживслужбу або звертайтеся в суд.

•    Протягом двох тижнів зберігайте чеки від покупок і упаковку (відкривайте її акуратно).

•    Уважно вибирайте інтернет-магазини. Намагайтеся купувати у тих, де є відгуки покупців, склади і точки видачі товарів.

•    Намагайтеся в інтернеті не купувати з передоплатою, особливо якщо замовляєте товар на ресурсі вперше.

За матеріалами сайту:

https://finance.ua/ua/saving/kak-vernut-dengi-za-tovar?fbclid=IwAR0Pyczb5uTvKxdoVxFpvzoidz3QduxdN_m2XBUyXvUDw88z60M9W5oZXR4

Також додатково нагадаємо, що: звернувшись до Голопристанського місцевого центру з надання БВПД громадяни мають можливість отримати правові консультації з будь-яких питань, допомогу в складанні документів процесуального характеру та скористатись послугами адвоката абсолютно безкоштовно. Роботу адвоката оплачує держава.

Голопристанський місцевий центр з надання

безоплатної вторинної правової допомоги


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора